Taina unei vieţi adevărate

Biblia: - Să te ajut?

Omul: - Oh, bine, poate, posibil. Eu sunt în căutarea tainei unei vieţi adevărate. A spus că e pe aici pe undeva, dar n-am reușit s-o găsesc, iată de ce am presupus că e numită taină.

Biblia: - E una foarte importantă, deşi. Oh da, foarte, dar e doar o taină pentru cei cărora nu le pasă şi nu o caută. Cel puţin, tu cauţi. Ha ha ha! Şi m-ai găsit pe mine. Eu sunt un ghid, după cum vezi.

Omul: - Într-adevăr?

Biblia: - Oh, da, într-adevăr. Permite-mi să mă prezint. Numele meu e domnul Biblie, cea mai vândută carte din lume. Milioane de oameni au găsit în Mine răspunsuri la cele mai profunde întrebări. E ceea ce fac. Bine. De fapt, una din cele mai multe lucruri.

Omul: - Deci, într-adevăr mă poţi ajuta să găsesc taina unei vieţi adevărate?

Biblia: - Oh, cu siguranţă, da, dar pentru a face aceasta, trebuie să ne ducem într-o călătorie printre paginile mele. Vino aici!

Vino cu mine şi ne vom uita bine, începând cu vremea, când Dumnezeu l-a creat pe om după chipul Său.

Omul: - Dumnezeu a făcut pe cineva ca mine, ca să fiu ca El. Nu!

Biblia: - Da, şi pentru un scop special.

Omul: -Apoi de ce viaţa mea e atât de neînsemnată? Într-adevăr în zadar!

Biblia: - Deoarece foarte mult s-a greşit, nu e eroarea Lui Dumnezeu, El a lăsat o mulţime de metode importante, pentru oameni, ca ei să decidă pentru sine, dar când descoperi, ce a făcut Fiul Său, Isus, pentru a rezolva problema, vei începe, să înţelegi taina unei vieţi adevărate.

Omul: -Isus, ce Isus are de-a face cu aceasta? Isus, nu sunt sigur.

Biblia: -Ascultă, ascultă cu privire la ce spun paginile mele despre Dumnezeu, şi ce-a mers greşit, şi apoi, după cum ţi-am spus, cum de fapt, Isus, a sortat lucrurile. La început Domnul a făcut cerurile şi pământul, apoi Domnul a zis „Să mişune apele cu peşti şi alte vieţuitoare. Să zboare păsări de toate soiurile deasupra pământului pe întinderea cerului.” Să dea pământul vieţuitoare după soiul lor; Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră; el să stăpânească peste peştii mării, peste păsările cerului, peste vite, peste tot pământul şi peste toate târâtoarele care se mişcă pe pământ.”

Ei vor creşte şi se vor înmulţi şi vor umple tot pământul. Aici este binecuvântarea Mea, Eu vă voi fi Tată, iar voi Îmi veţi fi fii şi fiice.

Voi părinţilor, dacă copii voştri vă cer o felie de pâine, le daţi în schimb o piatră? Dacă ei cer un peşte, le daţi un şarpe? Desigur nu! Deci, dacă voi, părinților, care sunteți răi ştiţi să daţi daruri bune copiilor voştri, cu cât mai mult Tatăl vostru, care este în ceruri, va da lucruri bune celor ce I le cer!

Biblia: - Isus este Acela, Care e Fiul Lui Dumnezeu, El e foarte important în toate acestea.

Dumnezeu Se uită de la înălţimea cerurilor peste fiii oamenilor, ca să vadă dacă este cineva care să fie priceput şi să caute pe Dumnezeu. Dar toţi s-au rătăcit, toţi s-au stricat; nu este niciunul care să facă binele, niciunul măcar.

Isus Hristos e o imagine vizibilă, a Dumnezeului invizibil. El a existat mai înainte de tot ce-a fost creat, și e mai presus de toată creația, pentru că prin El, Dumnezeu a creat toate lucrurile sus în ceruri, și jos pe pământ. El a creat lucrurile, pe care le putem vedea, și pe cele pe care nu le putem vedea.

Există doar un singur Dumnezeu și un singur mijlocitor, Care poate împăca oamenii cu Dumnezeu - Omul Isus Hristos. El Și-a dat viața, pentru a cumpăra, pentru fiecare om libertatea. Acesta e mesajul pe care Dumnezeu la vremea potrivită l-a oferit lumii.

Omul: - Oo! Acestea sunt o mulțime de cuvinte.

Biblia: - Bine, sunt o carte mare. De fapt, o colecție de cărți.

Omul: - Nu-am avut în vedere… Bine. Ce înseamnă toate acestea. Luminează-mă!

Biblia: - Înseamnă, că dacă voiești să-L cunoști pe Dumnezeu, atunci mai întâi ai nevoie de o relație strânsă cu Isus.

Omul: - Dar cum pot face aceasta? Eu nu știu ceva despre El!

Biblia: - HMM, hai să vedem, istoria din paginile mele. E o istorie reală. Chiar a avut loc. Deci, poți învăța de aici. Eu mă întorc cu câțiva mii de ani în urmă. Bineînțeles, că pentru Domnul o zi e ca o mie de ani. Hai să începem. Haaaaa.

Omul: - Wow, unde suntem?

B: - În ținutul lui Israel, mai mult de 2000 de ani în urmă. Isus s-a născut acolo.

Omul: - E Acela Isus, Care S-a sculat în picioare?

B: - Da, e El.

Omul: - Unde este?

B: - Într-o adunare religioasă.

Omul: - Ce are de gând să facă?

B: - Să vorbească despre ceea ce Domnul i-a spus să facă, despre misiunea Lui.

Omul: - De ce Și-a acoperit capul?

B: - Din respect. Pentru că El va citi Cuvântul Domnului. Ascultă. Isus va explica, din ce motiv Domnul L-a trimis.

Isus: - Duhul Domnului este peste Mine, pentru că M-a ales ca să vestesc săracilor Vestea Bună. M-a trimis să propovăduiesc eliberarea pentru cei captivi, să întorc vederea orbilor, să-i eliberez pe cei asupriți și să anunț că a venit timpul, când Domnul v-a mântui pe poporul Lui. Acest pasaj al Scripturii, s-a împlinit azi.

Omul: - Oh, fiecare e disperat, dar El a venit prea târziu. Aceasta nu e corect. Și ea a fost foarte tânără și frumoasă.

B: - Aceasta e partea planului Lui Dumnezeu.

Isus: - Nu plângeți. Ea n-a murit, ci doar doarme. Fetiţo, scoală-te!

Omul: - E minunat.

Prietenii Lui sunt îngroziți.

Supraviețuiți!

B: - Să nu vă fie frică. Isus are putere și asupra naturii! Privește!

Isus: - Taci, fără gură.

„Unde vă e credinţa?”

Orbul: - Isus!

Isus: -Ce dorești să-ți fac?

Orbul: - Să-mi capăt vederea.

Omul: -Aici e un mesaj pentru mine. Nu-i așa?

Prin Isus voi începe să văd?

B: -Cu siguranță!

Privește!

Isus: -Capătă-ţi vederea. Credinţa ta te-a mântuit.

Orbul: -Pot vedea!

Omul: -E minunat!

Orbul: -Pot vedea! Fiule!

Omul: -Isus aduce viață!

Orbul: -Pot vedea!

Omul: -Ce se întâmplă?

Nu! E Isus! Ce se întâmplă cu El? Ce fac ei? E greșit! A făcut bine! N-a făcut nimic rău! N-a făcut ceva rău!

B: Știu! Știu! Isus s-a dus să moară pe cruce, pentru ca bărbații și femeile să trăiască.

Omul: De ce trebuie să moară?

B: Din cauza păcatului, păcatului! Din cauza lui! Iată care e motivul! Iată de ce trebuie să moară. Răul pe care l-a făcut fiecare, le provoacă în interior un gol, și în final îi va ucide, le va distruge sufletul! Cu eforturile proprii, nu poți scăpa de păcate, deci Domnul a pus păcatele fiecăruia, pe Fiul Său, pe Isus, deoarece El e bun și fără vină. Dorești să accepți acest Dar din partea Domnului?

Omul: prin moartea Fiului Său,

Nu înțeleg!

Isus: Tată, Iartă-I, căci nu știu ce fac!

Omul: nu pot suporta. E prea crud.

B: E foarte dureros! Împovărează duhul! Încă nu e sfârșitul!

Omul: Trebuie să fie! E mort!

B: După 3 zile, după cum a fost prorocit, Dumnezeu L-a înviat pe Isus din morți.

Omul: Cu adevărat e El! Wow!

Isus: Pentru ce sunteţi tulburaţi? Şi de ce vi se ridică astfel de gânduri în inimă?

Priviți mâinile și picioarele mele, sunt Eu Însuși! Pipăiți-mă și veți ști! O nălucă nu are carne și oase, puteți vedea că eu am. Acestea sunt lucrurile despre, care v-am spus, când eram încă cu voi. Că toate cele scrise despre Mine în Legea Lui Moise, în scrierile prorocilor și în psalmi trebuia să devină adevărate. Aceasta a fost ceea ce era scris. Mesia trebuia să sufere și să învie a 3 zi, și în numele Lui să fie predicat la toate națiunile, mesajul pocăinței și iertării păcatelor, începând cu Ierusalim. Voi sunteți martorii acestor lucruri.

Omul: Wow. El e minunat.

B: Deoarece acum Isus e viu, Îl poți cunoaște, ca să trăiești veșnic.

Omul: nu e posibil. Am avut în vedere! Eu sunt aici jos! Dar Domnul e sus, acolo. 

B: Dar, ascultă ce spune Pavel despre aceasta, unul din primii oameni, care l-au urmat pe Isus. Ascultă.

Pavel: Salut, sunt Pavel. Am urât creștinii, i-am atacat, și chiar i-am ucis, am fost arogant, egoist și rău și mândru de ceea ce-am făcut, apoi într-o zi, Isus a apărut înaintea mea, m-a schimbat, și m-a iertat de toate lucrurile rele pe care le-am făcut, apoi mi-a zis să spun oamenilor despre El, pentru ca ei să poată crede în El, și de asemenea să fie iertați. Nu crede că nu ești destul de bun, ca să fii iertat, dacă am fi destul de buni, n-am fi avut nevoie de iertarea Domnului.

Omul: Deci, Domnul mă va ierta?

Pavel: Da, dar trebuie să crezi în Isus. Ascultă, ce-a spus Isus! Domnule Biblie, te rog!

B: Eu sunt calea, adevărul și viața, nimeni nu poate veni la Tatăl, decât doar prin Mine. Îmi place aceea.

Omul: Dar, încă nu înțeleg, de ce Dumnezeu a permis ca Isus să moară?

Pavel: Bine, așa Isus a plătit prețul pentru păcatele noastre. Domnule Biblie.

B: AAMMMmm! Oamenii sunt socotiți neprihăniți înaintea Domnului, când cred că Isus Și-a sacrificat viața, vărsându-și sângele.

Omul: Dacă voi crede, că Isus a murit pentru mine, ce se va întâmpla apoi?

B: La toți cei ce vor crede în El și Îl vor accepta, le va da dreptul să devină copii Lui Dumnezeu. Ce cadou!

Omul: Zici, că dacă voi crede că Isus a murit pentru mine, pot deveni copilul Lui Dumnezeu? Copilul Lui propriu?

B: Și aceasta nu e tot. Duhul Lui Dumnezeu, Duhul Sfânt va trăi în Tine, și niciodată nu te va părăsi.

Omul: E minunat!

Ce se va întâmpla cu mine când voi muri?

B: Va trebui să stai în fața scaunului de judecată a Lui Dumnezeu.

Omul: E prea bun ca să fie adevărat, în toate acestea trebuie să existe vreun laț?
 
B: Fii curățit de tot, datorită sacrificiului Lui Isus și credinței tale în El. O taină foarte specială. Hah!
Omul: Pot totdeauna să fiu cu Isus?
B: Da, într-adevăr. Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea că a dat pe singurul Său Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viața veșnică.
Omul: Deci, spune-mi exact, cum pot deveni copilul Lui Dumnezeu?
B: Trebuie să-I permiți Lui Isus să intre în inima Ta, ascultă ceea ce spune. Eu stau la ușă și bat, dacă auzi glasul meu și deschizi ușa voi intra.
Omul: Ok, cum voi face aceasta? Cum de fapt, îi voi permite să intre?
B: Dacă vei mărturisi cu gura ta, că Isus este Domnul și dacă vei crede în inima Ta că Dumnezeu L-a înviat din morți, vei fi mântuit.

B: Cu siguranță înseamnă, că o să le acopere păcatele.

Ți-am spus, oare nu voiești?

Omul: Doresc să fac aceasta, dar nu știu ce să spun.

B: E bine. Doar repetă aceste cuvinte, după mine: Îți mulțumesc Isuse, că ai murit pe cruce pentru mine.

Omul: Îți mulțumesc Isuse, că ai murit pe cruce pentru mine.

B: Confirm, că nu pot ajunge la standartele Tale, sau să mă salvez pe mine însumi.

Omul: Confirm, că nu pot ajunge la standartele Tale, sau să mă salvez pe mine însumi.

B: Am nevoie de Tine Isuse.

Omul: Am nevoie de Tine Isuse.

B: Te rog iartă-mi păcatele și salvează-mă.

Omul: Te rog iartă-mi păcatele și salvează-mă.

B: Mă predau acum Ție. Mulțumesc că mă iubești, și că m-ai acceptat ca al Tău propriu.

Omul: Mă predau acum Ție. Mulțumesc că mă iubești, și că m-ai acceptat ca al Tău propriu.

B: Îți mulțumesc, că acum sunt copilul Domnului.

Omul: Îți mulțumesc, că acum sunt copilul Domnului.

B: Felicitări! (bucuros)

Foarte bine! Foarte bine! Ai găsit taina unei vieți adevărate!

Omul: Ca toate tainele bune, mă va schimba pentru totdeauna.

B: Cu siguranță! Acum păcatele tale îți sunt iertate și ești un copil de Dumnezeu, Duhul Sfânt locuiește în Tine și te va ajuta să ai o relație tot mai srânsă cu Isus. În Isus ești o creație nouă.

Omul: Mulțumesc, Domnule Biblie. Ești minunat. Îți mulțumesc că m-ai ajutat să găsesc taina unei vieți adevărate.

B: Ești foarte bine venit. Domnule om. Ești foarte bine venit. Dar în multe cazuri, aceasta e doar începutul călătoriei noastre. Există foarte multă învățătură, pe care poți s-o înveți de pe paginile mele. Foarte multă! Și desigur de la Duhul Sfânt de asemenea, …

Caută alți ucenici ai Lui Isus, te vor ajuta, și te vor încuraja, și după cum Pavel a zis: Roagă-te  neîncetat și el a scris o parte mare din Mine. Făcându-mă pe Mine – expertul Lui Isus. Ia seama! Să ai o citire bună

La revedere! Dar ne vedem curând!

Bine, acum. Dacă te-ai rugat cu acea rugăciune Domnului Isus Hristos și ai crezut cu adevărat, atunci păcatele tale Îți sunt iertate. Oh da. Fără nici un pic de îndoială, ești acum copilul Lui Dumnezeu și Duhul Lui Dumnezeu, noi Îl numim Duhul Sfânt, de fapt locuiește în Tine, El te va ajuta în treburile tale de zi cu zi, te va încuraja, te va călăuzi, te va întări, pentru ca să trăiești pentru Domnul Isus Hristos. Acum când problemele vin, nu ești singur. Pe paginile Mele, Biblia, ai promisiunile minunate ale Lui Dumnezeu, care te vor mângâia, și te vor încuraja. Ascultă de înțelepciunea tipărită pe paginile mele. Poate repetă pentru tine însuți sau spune cu voce tare. Cuvântul Domnului, chiar dacă iese din comun, după cum pare, chiar e viu și lucrător. Te va ajuta să înțelegi multe lucruri și să te ții strâns de Isus.

Când ești bolnav(ă).

 Este vreunul printre voi bolnav? Să cheme pe prezbiterii Bisericii şi să se roage pentru el, după ce-l vor unge cu untdelemn în Numele Domnului. Rugăciunea făcută cu credinţă va mântui pe cel bolnav şi Domnul îl va însănătoşi şi, dacă a făcut păcate, îi vor fi iertate.

 

Când ești înspăimântat(ă).

Nu te teme, căci Eu sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îţi vin în ajutor. Eu te sprijin cu dreapta Mea biruitoare.

Când ești mâniat(ă).

„Mâniaţi-vă şi nu păcătuiţi.” Să n-apună soarele peste mânia voastră.

Când crezi că o să mori, sau cineva dintre cei pe care îi cunoști, e aproape de moarte.

Nu voim, fraţilor, să fiţi în necunoştinţă despre cei ce au adormit, ca să nu vă întristaţi ca ceilalţi, care n-au nădejde.

Căci dacă credem că Isus a murit şi a înviat, credem şi că Dumnezeu va aduce înapoi împreună cu Isus pe cei ce au adormit în El.

Isus zice: „Eu sunt învierea şi viaţa. Cine crede în Mine, chiar dacă ar fi murit, va trăi.

Şi oricine trăieşte şi crede în Mine nu va muri niciodată. Crezi lucrul acesta?”  

Când te simți deprimat(ă)!

  17 Când strigă cei fără prihană, Domnul aude şi-i scapă din toate necazurile lor.

  18 Domnul este aproape de cei cu inima înfrântă şi mântuieşte pe cei cu duhul zdrobit. Psalmul 34

Când totul merge rău, sau ești descurajat, confuz, sau frustrat

 Celui cu inima tare, Tu-i chezăşuieşti pacea; da, pacea, căci se încrede în Tine.

Încredeţi-vă în Domnul pe vecie, căci Domnul Dumnezeu este Stânca veacurilor.

Când te simți vinovat(ă)!

  9 Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire. 1 Ioan 1

Veniţi totuşi să ne judecăm, zice Domnul. Dacă vă veți pocăi, atunci de vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, se vor face albe ca zăpada; de vor fi roşii ca purpura, se vor face ca lâna.

Când ești nerăbdător!

  7 Taci înaintea Domnului şi nădăjduieşte în El. Nu te mânia pe cel ce izbuteşte în umbletele lui, pe omul care îşi vede împlinirea planurilor lui rele. Psalmul 37

Dacă e nedreptate și un tratament nedrept!

   Fiţi totdeauna gata să răspundeţi oricui vă cere socoteală de nădejdea care este în voi, dar cu blândeţe şi teamă,

  16 având un cuget curat, pentru ca cei ce bârfesc purtarea voastră bună în Hristos să rămână de ruşine tocmai în lucrurile în care vă vorbesc de rău.

  17 Căci este mai bine, dacă aşa este voia lui Dumnezeu, să suferiţi pentru că faceţi binele decât pentru că faceţi răul! 1 Petru 3

 

Când te îngrijorezi, sau nu te simți în siguranță!

  Deci ce vom zice noi în faţa tuturor acestor lucruri? Dacă Dumnezeu este pentru noi, cine va fi împotriva noastră?

  El, care n-a cruţat nici chiar pe Fiul Său, ci L-a dat pentru noi toţi, cum nu ne va da fără plată, împreună cu El, toate lucrurile?

 

Când ești obosit, și fără putere!

  Isus zice: Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă.

  29 Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima; şi veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre.

  30 Căci jugul Meu este bun şi sarcina Mea este uşoară.” Matei 11

Când ești singur!
Iată că Eu sunt cu voi (credincioșii) în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin.

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se pedepsește corect un copil, un adolescent?

Binecuvântați!

Despre judecata, care va avea loc la Sfârșitul lumii